CONSULTANCY
STRATEGIE & PROPOSITIE

  • Groeistrategie
  • Transformatie strategie
  • Digitalisering & automatisering dienstverlening
  • Propositie ontwikkeling
  • Business development
  • Positionering
  • Marketingstrategie
  • Customer journey analyse
  • Proces optimalisatie

Voor onze klant hebben we geanalyseerd waar de meeste groeipotentie zit in aantal en omzet. O.b.v. deze analyse hebben we samen met de klant een strategie ontwikkeld hoe we de gedefinieerde doelgroep(en) het beste kunnen bedienen. Hier zijn een tweetal vervolgtrajecten uit voortgekomen; opzetten propositie voor laagsegment en operationeel project voor versterken midden segment.

PROPOSIETIEONTWIKKELING

De ontwikkeling van een nieuwe SaaS-oplossing voor het registreren en melden van schades. Dit project omvatte een marketing en propositiestrategie, analyseren klantwensen, uittekenen processen en beschrijven van specificaties voor de ontwikkelaars.

(IT) Projectmanagement

We hebben brede ervaring in het managen van projecten in uiteenlopende branches. Met name op het gebied van digitale transformaties van bestaande diensten. Vaak is het onderdeel en/of vervolg op het ontwikkelen van strategie en/of propositie. We zijn sterk in het definiëren en bewaken van projectspecificaties, klantwensen en verbinden met de organisatie. Vaak zijn we de verbindende factor tussen management/business en IT-leveranciers.

CASES

STRATEGIE VOOR GROEI IN MIDDEN EN LAAG SEGMENT

Voor onze  herstel in natura klant hebben we geanalyseerd waar de meeste groeipotentie zit in aantal en omzet. O.b.v. deze analyse hebben we samen met de klant een strategie ontwikkeld hoe we de gedefinieerde doelgroep(en) het beste kunnen bedienen. Hier zijn een tweetal vervolgtrajecten uit voortgekomen; opzetten propositie voor laagsegment en operationeel project voor versterken midden segment.

PROPOSIETIE ONTWIKKELING

De ontwikkeling van een nieuwe SaaS-oplossing voor het registreren en melden van schades. Dit project omvatte een marketing- en propositiestrategie, analyseren klantwensen, uittekenen processen en beschrijven van specificaties voor de ontwikkelaars.

(IT) PROJECTMANAGEMENT

De klant had een inhouse start-up SaaS-dienst die een professionaliseringsslag nodig had. In 6 maanden tijd hebben we samen met het team gewerkt aan verbeterde implementatieproces, standaardisering documentatie, centrale en professionele communicatie, opzetten online servicedesk. Daarnaast i.s.m. sales een salesstrategie en prijsmodel gemaakt.

Op zoek naar een nieuw concept of geïnteresseerd in wat wij doen?